Onder Mediadoctoren (56): Persoonstargeting

Onder Mediadoctoren 56, persoonstargetingOnline kunnen doelgroepen heel specifiek gedefinieerd worden en worden reclames ‘gepersonaliseerd’. Schuilt hierin een privacy gevaar of is zulke persoonstargeting juist een uitkomst omdat je zo niks voorgeschoteld krijgt waar je niet op zit te wachten?

In deze aflevering verwonderen de Mediadoctoren zich over online persoonstargeting. Dit doen we samen met dr. Sophie Boerman, universitair docent Persuasieve Communicatie. We bespreken in welke mate adverteerders kunnen inzoomen op jou als consument, of reclames altijd als zodanig worden herkend en welke rol ethiek hierbij speelt .

Redacteuren Thom Aalmoes en Folkert Coehoorn maakten een item over microtargetting. Ze laten zien welke informatie sites voor handen hebben en wat ermee wordt gedaan [Snel kijken].

Redacteuren Narin Esmaeel en Sebastiaan van de Poll gingen op bezoek bij Bits of Freedom, de digitale burgerrechten-organisatie, en interviewden David Korteweg over privacy [Snel kijken].

Meer informatie hier. U kunt deze podcast ook beluisteren via iTunes of Stitcher of bekijken via YouTube.